Przewodnik ArcheAge – Zamki | Castle Guide

Jak uzyskać zamek na terenach Aurorii

Zamki to tak naprawdę end-game dla największych gildii w ArcheAge. Wznoszone mogą być jedynie przez gildie, które zdobędą specjalne strefy przeznaczone pod zabudowe zamków. Wzniesione zamki mogą być modyfikowane przez te gildie w dowolny sposób, aby się wyróżniały. Warto dodać że zamki mogą być jedynie wznoszone na terenach Aurorii. Całość owocuje oczywiście nowym trybem pvp.

A więc jak wybudować swój upragniony zamek? Dzięki ciężkiej pracy. Zaczynamy od wydobywania rudy zwanej Anya Veins, aby to uczynić musimy posiadać 50tyś punktów w profesji górnika. Najlepiej jest je wydobywać w Exeloch w Caves of the Lost Serpent.

Niestety nie jest to proste, drogę do rudy blokuje ściana z kamieni. Kamienie te należy usunąć używając 3000 Labor points. Można to uczynić samemu lub przykładowo z dziesięcioma przyjaciółmi, gdzie każdy będzie potrzebował po 300 Labor points. Na terenie zaznaczonym na mapie znajduje się dziesięć Anya Veins. Każda ruda po wydobyciu ma piętnaście minut respawna, sam koszt wydobyćia to 50 Labor points. Po wydobyciu wszystkich rud należy opuścić teren kopalni a następnie po 15 minutach ponownie zniszczyć kamienny mór. Kilka rud Anya znajduie się na zewnętrznych ścianach jednak te będą cały czas oblegane przez inne gildie.

Kiedy już uzbieramy 300 Anya Pebbles, musimy je przetopić na 100 Anya Ingots w najbliższej hucie (smelter). By to uczynić będziemy potrzebowali 20tyś punktów w profesji hutnika (Metalwork Proficiency). Następnym krokiem jest zdobycie 50 Archeum Blood Crystal, który możemy kupić u kupca generalnego (General Merchant). Wszystkie kryształy będą kosztowały nas 2000 sztuk złota.

Mając już 100 Anya ingots i 50 Archeum Blood Crystal możemy wytworzyć Purifying Archeum Pack. Paczka oczyszczająca nie może zostać stworzona na kontynencie Auroria. Będziemy więc zmuszeni popłynąć do jednego z pierwotnych kontynentów, wytworzyć paczkę a następnie wrócić z nią na naszych plecach do Aurorii. 

Teraz pozostaje nam wybrać miejsce na nasz zamek. Na terenach Aurori dostępnych jest 13 stref w 4 krainach. Wybierając strefę należy pamiętać, że tylko jeden zamek może być wybudowany w krainie.

Zamek

 Kiedy zajmiecie strefę po przez oczyszczenie Archeum Lodestones, lider gildi stanie się władcą. (Lord). Teraz możecie przystąpić do budowania zamku i domów. 

Zalety posiadania zamku

  • Możliwość wybrania kto może osiedlać się na terenie przejętym przez gildie.
  • Możliwość nakładania podatków na całą krainę.
  • Baza wypadowa dla gildi oraz możliwość składowania towarów.
  • Lord może usuwać budynki z terenów należących do gildi.

 Atakowanie i obrona zamku

Aby móc atakować zamek musimy stać się posiadaczem „Siege Scroll”. Zwój pojawia się 3 tygodnie od wybudowania zamku w domu aukcyjnym. Każdy zamek ma swój własny zwój (4 krainy więc maksymalnie mogą być 4 zamki).

Zwój w domu aukcyjnym znajdziemy w zakładce „Scroll: Siege Base”

Początkowy koszt Zwoju to 500 sztuk złota. Dodam, że nie można go wykupić od razu, można jedynie przebijać cenę. Czas na wykupienie zwoju to 24 godziny. Ten kto wygra z najwyższą ceną będzie posiadał 24 godziny na przygotowanie się do oblężenia.

Siege Base Scroll będzie dostępny w piątek wieczorem co trzy tygodnie.

 

Wskazówka – Warto jest wcześniej się zastanowić czy będziemy w ogóle uczestniczyć w oblężeniu. Zapytać graczy z gildii ilu będzie obecnych i czy się na to piszą. Zadbać o odpowiednie wyposażenie jak i maszyny oblężnicze. Zrobić wywiad samego zamku i jego fortyfikacji.

 

Posiadając zwój należy go uaktywnić co spowoduje pojawienie się globalnej wiadomości na cały server. Wiadomość ta obwieszczy, że dana gildia rozpoczyna atak na konkretną krainę. Po aktywacji mam jeszcze 30 minut na przygotowanie. Gildia zarówno broniąca jak i atakująca musi zgromadzić po 70 graczy. Obrońcy zaczynają z liczbą 50 osób następnie po 30 minutach mogą wezwać posiłki czyli 20 pozostałych graczy. Atakujący od początku potrzebują 70 graczy i w takiej liczbie atakują.Wszyscy gracze biorący udział w oblężeniu muszą należeć do jednej z gildii.

Będzie dodane w przyszłości.

Lord może wezwać dodatkowo 30 graczy (Mogą należeć do innych gildii) jednak robiąc to dowódca atakujących również może to uczynić co powoduje że walka przeradza się z 70vs70 na 100vs100. Umiejętność tą posiada jedynie lider gildii broniącej i to on decyduje o tym czy ją użyć. 

Początek bitwy będzie sygnalizował na minimapie strefę ataku oraz strefę obrony. Jedynie osoby zapisane do oblężenia będą mogły wejść na teren walk. Dodatkowo atakujący dostaną specjalną strefę do odradzania się.  Będzie tam również sprzedawca z przedmiotami pomocnymi przy oblężeniu.

Wygrywa zespół, który osiągnie swój cel. Dla obrońców jest to obrona kryształu (Archeum Lodestones). Utrzymanie jak największej liczby fortyfikacji jest wiec kluczowe, aby atakujący się nie przedarli. Celem atakujących jest oczywiście zniszczenie kryształu.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *